Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

4F jest lepsze niż Nike i Adidas. Polska firma wśród gigantów odzieżowych na igrzyskach w Tokio

Gospodarka zbadała liczbę drużyn narodowych na Igrzyskach w Tokio, noszonych przez największe światowe firmy odzieżowe. Logo 4F pojawia się na strojach sportowców z ośmiu krajów, czyniąc polską markę drugim co do wielkości producentem odzieży sportowej na igrzyskach olimpijskich.

Najpierw kilka ważnych uwag metodologicznych.

W naszej analizie skupiliśmy się tylko na największych firmach odzieżowych, ponieważ zdarza się, że niektóre firmy noszą tylko jedną reprezentację: np. odzież Armani od lat Ma na sobie Włosi tylko podczas zmagań sportowych.

Zdarza się również, że poszczególne drużyny lub zawodnicy rywalizują w firmowym stroju innym niż reszta reprezentacji narodowej, jak np. polski tenisista Hubert Hurkacz, który na kort jedzie w stroju Lotto, który na co dzień sponsoruje, czy Polacy drużyna siatkówki grająca dla Adidasa.

W naszym oświadczeniu nie braliśmy pod uwagę takich przypadków. Skupiliśmy się na firmach odzieżowych, które posiadają status oficjalnego dostawcy sprzętu sportowego dla poszczególnych reprezentacji narodowych oraz oficjalnych partnerów Narodowych Komitetów Olimpijskich.

Podczas ceremonii otwarcia igrzysk wiele drużyn narodowych nosiło stroje firmowe inne niż te noszone przez sportowców, którzy rywalizowali w zawodach.

Na przykład podczas ceremonii otwarcia urzędnicy amerykańscy nosili szaliki ozdobione amerykańską flagą i kurtki z ogromnym logo Ralpha Laurena. Zbliżają się jednak do konkurencji w ciuchach Nike. Dla jasności w naszej analizie pominęliśmy takie przypadki.

I na koniec ostatnia uwaga metodologiczna: wiele reprezentacji nie ma jednego formalnego partnera i dlatego na naszej mapie jest wiele niewiadomych.

READ  Niemcy przygotowują się do zmiany kontroli nad rafinerią Rosniefti

Oprócz własnych badań wysłaliśmy również pytania do największych firm: Joma, Asics, Adidas, Nike i Anty, ale otrzymaliśmy jedynie odpowiedź z biura prasowego niemieckiej firmy Adidas. Dlatego polegaliśmy na naszej pracy dla pozostałych firm.

Joma, Nike i 4F na podium

Logo polskiej firmy 4F Pojawia się na strojach sportowców z ośmiu krajów, dzięki czemu polska marka jest drugim co do wielkości producentem odzieży sportowej na igrzyskach olimpijskich.

Czeka na nas tylko hiszpański producent obuwia i odzieży sportowej Piątek.

Nie tylko noszą ubrania zaprojektowane przez polską firmę Polscy ludzie, ale także sąsiedzi ze wschodniej części Europy: Słowacyi Litwinii Grecyi Chorwaci. Znak 4F na koszulkach ma również reprezentacje narodowe Łotwai Macedonia Północna i Serbia.

4F To polska marka odzieży i akcesoriów sportowych założona w 2003 roku w Kielcach przez Igora Klagę.

W 2007 roku nazwa firmy została zmieniona z początkowej 4Fun na 4F Sport Performance i działa od 2010 roku 4F.

Od 2008 roku firma współpracuje z Polskim Komitetem Olimpijskim, przygotowując odzież konkursową i reprezentacyjną na Letnie i Zimowe Igrzyska Olimpijskie,

Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2010 w Vancouver były pierwszymi, na których polscy sportowcy wystąpili w strojach szytych na tę okazję. 4F.

Od tego czasu największa polska marka odzieży sportowej nieustannie przygotowuje specjalne kolekcje dla polskich olimpijczyków.

Noszenie Polaków to nie tylko kostiumy zaprojektowane przez polską firmę. Założyli ją także sąsiedzi ze wschodniej części Europy: Słowacyi Litwinii Grecyi Chorwaci. Znak 4F na koszulkach ma również reprezentacje narodowe Łotwai Macedonia Północna i Serbia.

READ  Polska jest bliska przyjęcia kontrowersyjnego prawa majątkowego

Oznacza to, że najlepszy tenisista na świecie nosi obecnie strój 4F podczas treningów i imprez towarzyszących Novak Djokovic (Nosi Lacoste w tych samych meczach, z którymi ma wieloletni kontrakt singlowy – jak w przypadku Lotto i Huberta Hurkacza.)

Większość przedstawień jest w modzie JOMA

odzież opona Noszą ją sportowcy z Hiszpanii, Portugalii, Malty i Mołdawii, a także z krajów azjatyckich (Armenia, Kazachstan, Jordania, Kuwejt).

Ponadto hiszpańska firma projektowała ubrania do reprezentacji krajów afrykańskich: Mauritiusa i Maroka. Sportowcy olimpijscy z Ameryki Środkowej: Gwatemali i Hondurasu również noszą koszulki ze swoim logo.

Adidas 300 Economics podaje, że jest oficjalnym dostawcą odzieży olimpijskiej do Wielkiej Brytanii, Węgier, Etiopii i Niemiec, skąd pochodzi marka.

Jednak Amerykanin nike Projektował ubrania głównie dla zawodników określonych dyscyplin. Na przykład tworzył stroje piłkarskie dla reprezentacji Korei Południowej, Nigerii i Holandii.

Współpraca z Pietem Parra zaowocowała produkcją odzieży deskorolkowej dla Brazylijczyków, Francuzów i Japończyków.

Jeśli chodzi o reprezentacje narodowe, marka oficjalnie nosi amerykańskich sportowców.

Ponadto kostiumy, które zaprojektowała, nosili Kenijczycy, Turcy i Nigeryjczycy. Ubrania Turków miały charakterystyczną cechę; Oprócz marki Nike zawiera monogram Boniamina Aydina.

Podobnie jak Adidas i Nike, japońska firma Asics zaprojektowała również dresy dla czterech drużyn olimpijskich. Są to Australia, Japonia, Filipiny i Urugwaj.

Jak budżet Legii Warszawa wypada na tle Ekstraklasy i najbogatszych klubów świata?