Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

41% Polaków chce na Święta kupić przynajmniej trochę jedzenia przez internet

Obecnie 85% Polaków zamawia produkty spożywcze przez internet, a 41% planuje w ten sposób kupić przynajmniej trochę jedzenia na święta, wynika z badania „Trends in Online Grocery Shopping and Food Delivery in the UK and EU” autorstwa Maru na Acting O PayPal/pudełku zapałek. Oczekiwania wskazują na przyszłą uogólnienie modelu hybrydowego, w którym kanał online łączy się z modelem statycznym i płynnie go uzupełnia.

„Wyniki ankiety przeprowadzonej w połowie września dla PayPal przez Maru/Matchbox pokazują, że zakupy żywności online wyraźnie zyskały na znaczeniu. Ponad 8 na 10 polskich konsumentów twierdzi, że kupiło takie artykuły w sieci, a 27% skorzystało z usług płatności online, w tym przez PayPal. Jednak jeśli chodzi o świeże produkty, konsumenci nadal mają duży apetyt na zakupy w sklepach tradycyjnych, a także chętnie korzystają z opcji odbioru ze sklepu” – wersja czyta.

W przypadku zakupów spożywczych wygoda i łatwość obsługi mają dla Polaków pierwszorzędne znaczenie. Potwierdziło to 72% konsumentów, którzy przyznali, że głównym motywem robienia ich online jest oszczędność czasu.

„Oszczędność czasu to jeden z głównych powodów, dla których aż 4 na 10 polskich respondentów kupuje przez internet przynajmniej część produktów spożywczych na nadchodzące święta Bożego Narodzenia. Zakupy przed Świętami zawsze były jednym z najlepiej sprzedających się okresów w sklepach tradycyjnych, a teraz jesteśmy widząc ogromne przejście od To jest przejście do świata wirtualnego, w tym zakupów spożywczych. Coraz więcej konsumentów jest przyzwyczajonych do zakupów online i można przypuszczać, że trend ten będzie się rozwijał w nadchodzących latach” – powiedział CEO PayPal w Centrali oraz Europa Wschodnia, Rosja i Izrael, Evi Dahan, w artykule.

Wielu polskich konsumentów dostrzega zalety zakupów online w postaci zwiększonego dostępu do różnorodnych produktów zdrowej żywności. 73% respondentów uważa, że ​​zakupy online pozwalają im wybierać produkty „zrównoważone i przyjazne dla środowiska”, a 55% twierdzi, że daje im to większy wybór żywności ekologicznej.

READ  Cotygodniowe podsumowanie fuzji i przejęć energii odnawialnej (8-12 listopada)

Badanie „Trendy w zakupach online i dostawach żywności w Wielkiej Brytanii i UE” zostało przeprowadzone na zlecenie PayPal przez Maru/Matchbox w dniach od 6 do 13 września 2021 roku wśród 1000 uczestników w Polsce, którzy są decydentami w domu.

Źródło: ISBnews