Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

25 lat przekształcania odbiorców niszowych w duże firmy.  – Hollywoodzki reporter

25 lat przekształcania odbiorców niszowych w duże firmy. – Hollywoodzki reporter

Pozornie Michael i Matthias Roach, niemieccy bracia stojący za niemieckim modelem, agentem sprzedaży i ogólnoeuropejskim dystrybutorem Kinostar, mają niewiele wspólnego z Ronem i Russellem Mile, duetem stojącym za legendarnym zespołem Sparks z Los Angeles, poza relacjami rodzeństwa i rodzice. Z zamiłowaniem do aliteracji po imieniu.

Ale podobnie jak rodzina Milesów, rodzina Roach zbudowała trwały biznes w branży rozrywkowej, znajdując i obsługując niszowych odbiorców na obrzeżach głównego nurtu. Zamiast o teatralnej muzyce rockowej Sparks, pomyśl o tureckich i polskich filmach, które Kinostar nakręcił na szczyty list przebojów w Europie; występy na żywo rosyjskiej firmy Bolshoi Ballet, która przyciąga wyrafinowaną i oddaną publiczność do kin w Niemczech, Austrii i Portugalii; Albo filmy klasy B w reżyserii Uwe Bolla, które Kinostar sprzedaje na całym świecie.

Podobnie jak Sparks, bracia Roach odnieśli sukces, wykorzystując swoje indywidualne atuty. Michael jest czarującym Kinostarem, który podróżuje do Los Angeles, Cannes i Stambułu, aby nawiązać kontakty z talentami i założyć nowy biznes. Matthias — Ron Mail do swojego brata Russella — jest facetem z zaplecza, najszczęśliwszym z przetwarzania liczb w arkuszu kalkulacyjnym w domowym biurze Kinostar w Stuttgarcie.

„Michael jest zdecydowanie najbardziej innowacyjną, najbardziej otwartą na nowe pomysły i przyjemną osobą” – mówi Matthias. „Wolę być z dala od światła reflektorów, na zapleczu, upewniając się, że sklep nadal działa”.

Jego brat Michael kontratakuje: „Matthias ma jeden z najmądrzejszych analitycznych umysłów, jakie znam. To on potrafi zachować każdy najmniejszy szczegół w głowie i analizować stronę finansową, gdzie, szczerze mówiąc, jestem beznadziejny. Chcielibyśmy to powiedzieć Jestem ministrem spraw zagranicznych, a Matthias ministrem finansów”.

Obaj, jak zauważa Michael, byli „wielkimi fanami kina”, zanim zabrali się do pracy. Michael zaczął pisać scenariusze na studiach i pracował jako dziennikarz filmowy, aby „opłacić rachunki”. Artykuł w regionalnej gazecie – spojrzenie na Scala, dwusalowe kino z lat 50. w Neckarsulm (26 000 mieszkańców) – zmienił się, gdy właściciel zauważył, że ma problemy finansowe i planuje je zamknąć. „To było bardzo piękne kino, ze starymi kasami i czcionką z lat 50. na znaku” – wspomina. „Pomyślałem: „Nie możesz tego zamknąć. „Powiedziałem mu, że może mój brat i ja możemy mu pomóc”.

The Roesches zdominowali skład Scali i zaprogramowali swoich faworytów: Pulp FictionI bracia bluesowiI Od zmierzchu do śwituI Łowca ostrzy. „To było przed boomem na DVD i ludzie głodowali z tego powodu” — mówi Matthias. „Przybywali tłumnie. W ciągu zaledwie dwóch do trzech lat przeszliśmy od sprzedaży biletów z 6000 rocznie do ponad 43 000. „

READ  Telewizja naziemna Standard DVB-T2 / HEVC

Bracia skopiowali to podejście w innych kinach, znaleźli teatry w odległych miejscach (Heilbronn, Bretten, Mosbach) z niedocenianą publicznością i złożyli kolekcję filmów, których nie mogli zobaczyć nigdzie indziej.

W tym samym czasie Michael zagłębiał się w produkcję i sprzedaż. Wszystko zaczęło się od przypadkowego spotkania z wkrótce niesławnym niemieckim reżyserem Uwe Ballem.

„Siedziałem na imprezie na Festiwalu Filmowym w Berlinie, a za mną rozmawiał facet, głośno, żeby wszyscy tutaj mogli, mówiąc, że nakręcił film – nie mniej niż 35 mm – który był lepszy niż ktokolwiek pamięta Michaela”. rozmawiać z nim. Obróciłem się. I był Oi.

Paul właśnie skończył swój pierwszy film – kompilację szkiców komiksowych Niemiecki smażony film. On i Michael szybko zaczęli pracować razem i postanowili razem wejść do biznesu.

Po tym, jak został okradziony przez nieoficjalnych agentów sprzedaży podczas pierwszych dwóch wspólnych projektów — „firma handlowa dosłownie ukradła wszystkie pieniądze”, mówi Michael — postanowił zająć się globalną sprzedażą w firmie.

Oprócz sprzedaży Michael wyprodukował wiele najpopularniejszych filmów Paula, w tym 2005 niebieski deszcz Z Benem Kingsleyem i 2007 W imię króla: opowieść o oblężeniu lochówW roli głównej Jason Statham. Michael wziął nawet na siebie zadania skryptowe w grze wideo Boll . z 2005 roku sam w ciemności Z Christianem Slaterem i Tarą Reid w 2008 roku Far cryW roli głównej Tila Schweigera.

Chociaż krytycy nie zawsze byli mili — nagrody Złotej Maliny przyznały Bollowi rzadkie najgorsze osiągnięcie w karierze w 2009 roku — niemiecki reżyser dobrze poradził sobie z Kinostarem. W imię króla Sprzedawana w ponad 150 regionach na całym świecie, firma osiągnęła imponujące wyniki sprzedaży swoich nowszych tytułów Boll, w tym szał (2009), z udziałem Brendana Fletchera i Atak na Wall Street (2013) z Dominikiem Purcellem.

Jeśli chodzi o dystrybucję, Kinostar powoli budował swoją markę dzięki eklektycznej mieszance tytułów artystycznych (film Philip Groening 2000 kocham pieniądze kochanie), dokument (2005 .) Prawdziwy brud na ojca Johna) i taryfy typu B-movie, dużo tego – hipokryzja (2000), nasionko (2006) lub pocztowy (2007) – reżyseria Paul.

Ale kolejne nieoczekiwane spotkanie, tym razem na amerykańskim rynku filmowym 2007, skierowało Kinostar w nowym kierunku. Firma właśnie sfinalizowała turecką umowę na W imię króla Z wiodącym dystrybutorem Özen Film. Michael siedział w biurze sprzedaży Kinostar w hotelu Loews, kiedy wszedł dyrektor generalny Özen, Mehmet Soyarslan.

„Słyszał od kolegów, jaki jest wspaniały W imię króla To był zwiastun, więc przyszedł go zobaczyć: „Michael wspomina. Rozmawialiśmy i powiedział, czy nie masz firmy dystrybucyjnej w Niemczech? Szukamy nowego partnera do naszych tureckich filmów”.

READ  French Open w skrócie – siódmy dzień

Rodzina Roachów wiedziała, że ​​w Niemczech tureckie filmy mają ogromną publiczność – Turcy stanowią największą mniejszość etniczną w Niemczech, a nawet 7 milionów Niemców twierdzi, że ma tureckie dziedzictwo – ale w dużej mierze nie zostało to wykorzystane. „W tamtym czasie niewielu właścicieli teatrów, nawet tych największych, wierzyło w potencjał tureckiej publiczności” – mówi Michael.

Ale Kinostar to zrobił. Podpisując kontrakt z Özen Film, firma rozpoczęła kręcenie tytułów studyjnych w Niemczech i zdobyła złoto w drugim filmie: Rajab Efdikszeroko zakrojony film komediowy z Shahanem Gokpakarem w roli tytułowego bohatera, pełnym kęsów i zatłoczonym taksówkarzem. Rajab Efdik Zarobił ponad 3 miliony dolarów w Niemczech i wyprodukował pięć kolejnych udanych sequeli (Rajab Evdik 7 Obecnie w biznesie).

„Kinostar nie był pierwszym, który zaatakował turecką publiczność, ale są w tym lepsi niż ktokolwiek inny” – mówi Oliver Fock, dyrektor zarządzający Cinestar, jednej z wiodących niemieckich grup kinowych. „Naprawdę znają swoją publiczność i wiedzą, jak wprowadzić ich do kin”.

Roesches wiedzieli też, jak zadowolić twórców: dbając o to, by w pełni wykorzystali sukces swoich filmów.

„Klasyczny model dla dystrybutorów to płacenie dużej minimalnej gwarancji, a jeśli film jest dobry, dystrybutor zyskuje nieproporcjonalnie.Reżyser dostaje minimalną gwarancję [MG], ale nie ma udziału w sukcesie” – mówi Michael – „Jeśli film jest porażką, to na odwrót. Filmowiec dostaje MG, ale dystrybutor zostaje z torbą. To nie miało dla nas sensu. Robimy nasze transakcje tam, gdzie nie płacimy lub MG jest bardzo niskie, ale kiedy film odnosi sukces, producenci otrzymują lwią część zysków”.

Paul zauważa: „Jeśli masz umowę z Kinostarem, możesz na niego liczyć. Są całkowicie wiarygodni. To rzadkie zjawisko w tym biznesie”.

Od tego czasu Kinostar wyszedł poza Niemcy i jest wiodącym dystrybutorem tureckiej żywności w Europie.

Turecka diaspora wyszła silna we wszystkim od epickiej epoki Podbój 1453 (2012) do dramatu więziennego Cud w komórce numer 7 (2019), turecka adaptacja koreańskiego filmu z 2013 roku o tej samej nazwie.

I to nie tylko filmy tureckie. Kinostar jest również wyłącznym międzynarodowym dystrybutorem polskiego bohatera kasowego Patricka Vegi (pitbullI kobiety mafii), której intensywne filmy kryminalne i akcji odniosły szczególny sukces w Wielkiej Brytanii

„W Anglii jest wielu Polaków, którzy niedawno wyjechali z Polski i brakuje im polskich treści” – powiedział Vega. THR E-mailem. „Wiele moich prac znalazło się w pierwszej piątce w Wielkiej Brytanii, dzięki czemu Kinostar mógł dotrzeć do tak szerokiej publiczności”.

READ  10 rzeczy, których nie wiedziałeś o Josha Stradowski

Po drugiej stronie spektrum Kinostar jest również wyłącznym dystrybutorem – w Niemczech, Austrii i Portugalii – Pathé Live, które dostarcza widzom kinowym sztuki piękne, operowe i baletowe, często w formie występów na żywo.

„To bardzo wyjątkowa publiczność i bardzo różni się od przeciętnej publiczności filmowej. Marketing, podejście musi być bardzo szczegółowe. Kinostar zawsze to dostrzegał” – zauważa Raphael Lemy, dyrektor ds. międzynarodowej sprzedaży w Pathé Live.

Kinostar jest drugim co do wielkości dystrybutorem w Niemczech w segmencie wydarzeń na żywo, dzięki transmisji na żywo Pathé Live Baletu Bolszoj w Moskwie (który firma tymczasowo przerwała po inwazji Rosji na Ukrainę). Kinostar Show 2014 dla Orzechówka W samych Niemczech zarobił 1,14 miliona dolarów.

„W końcu wszystko sprowadza się do stworzenia wydarzenia” – mówi Michael. Dla studia, Spider-Mana czy Jamesa Bonda, ale dla naszych fanów, nowość Rajab Efdik, nowy balet Patricka Vegi, Balet Bolszoj, to po prostu wielka sprawa. Wiemy, że nie możemy konkurować z dużymi studiami, ale w naszych niszowych obszarach możemy zdominować rynek”.

Kasa, balet i kule: historia sukcesu Kinostar

ze wszystkim od Orzechówka W polskich eposach kryminalnych bracia Roach wiedzą, jak dać masom to, czego chcą. Oto kilka przykładów.

Zabij ich

Epicka praca w 2007 roku W imię króla: opowieść o oblężeniu lochówW roli głównej Jason Statham i wyreżyserowany przez Uwe Bolla, nadal jest to numer jeden w międzynarodowej sprzedaży Kinostar, sprzedawany w ponad 150 krajach na całym świecie.

SZAŁ WENTYLATORA

Kinostar szybko wykorzystał szaleństwo K-popu. film imprezowy BTS – Kochaj siebie Sprzedał ponad 48 000 biletów w Niemczech, na łączną kwotę blisko 500 000 USD.

Kasa Bolszoj

Przed zaprzestaniem występów na żywo Baletu Bolszoj w odpowiedzi na rosyjską inwazję na Ukrainę Kinostar był drugim co do wielkości dystrybutorem przedstawień klasycznych (po Metropolitan Opera). Pokaż 2014 Orzechówka W samych Niemczech zarobił 1,14 miliona dolarów.

MÓWISZ PO POLSKU?

Jako wyłączny międzynarodowy dystrybutor polskiego bohatera kasowego Patricka Vegi, Kinostar regularnie ogląda brytyjskie listy przebojów thrillerów kryminalnych i dramatów kryminalnych o korupcji. Petla (2020) otwarty pod numerem 9.

Wyobraź sobie miazgę I Lista Schindlera

Kinostar kupił swój pierwszy teatr w 1997 roku, w sennym mieście Heilbronn na południu Niemiec. Klasyka programowania uwielbienia (Pulp FictionI Łowca ostrzyi filmy studyjnePark JurajskiI Lista Schindlera), w ciągu trzech lat siedmiokrotnie zwiększyła frekwencję.