Dublin, 24 stycznia 2022 (GLOBE NEWSWIRE) – The Rynek e-commerce B2C w Europie Wschodniej 2022 Raport dodany do ResearchAndMarkets.com Pokazać.
Raport zawiera spostrzeżenia dotyczące rozwoju rynku e-commerce B2C, najnowsze trendy i prognozy w Europie Wschodniej, w tym skutki pandemii COVID-19. Z publikacji wynika m.in., że w Polsce trzy najczęściej wybierane metody płatności w 2020 roku to Blik, przelew bankowy i karta.
Rynek e-commerce B2C w Europie Wschodniej przyspiesza po pojawieniu się COVID-19
Kraje Europy Wschodniej odnotowują ciągły wzrost rynku e-commerce B2C, szczególnie istotny po pojawieniu się COVID-19 w 2020 roku. Wynika to z ograniczeń na rynku detalicznym nałożonych w związku z rozprzestrzenianiem się ograniczeń COVID-19, co oznacza pierwsza połowa 2020 roku była okresem prosperity dla firmy e-commerce B2C. Na przykład rosyjski rynek e-commerce B2C odnotował ogromny wzrost o prawie 60% rok do roku w latach 2019-2020. Ponadto krajowy rynek e-commerce B2C prawie się podwoił w latach 2019-2020. W Polsce sprzedaż internetowa rynek w dalszym ciągu Przyspieszenie w tym roku w porównaniu do 2020 roku, kategorią produktową, która w największym stopniu przyczyniła się do wzrostu rynku e-commerce B2C, jest dom i ogrodnictwo, a następnie elektronika i media.
Odzież, buty i dodatki były kategorią produktów, którą konsumenci w krajach Europy Wschodniej sprzedawali online w 2020 roku
Segmenty produktów najczęściej kupowanych podczas zakupów online w Europie Wschodniej różnią się na poszczególnych rynkach. Wiodącą kategorią produktów na rosyjskim rynku e-commerce B2C w 2020 roku była elektronika i AGD, następnie odzież i obuwie, żywność, meble i artykuły gospodarstwa domowego oraz uroda i zdrowie. W Turcji wśród najpopularniejszych artykułów kupowanych przez Internet w 2021 r. znalazły się ubrania, buty, akcesoria, dostawy z restauracji oraz żywność i napoje. W Czechach w 2020 roku najczęściej kupowanym segmentem produktów online była odzież, obuwie i akcesoria, a następnie kosmetyki, kosmetyki i artykuły sportowe.
Płatności bezgotówkowe nabierają tempa w Europie Wschodniej po COVID-19 w 2020 r.
Wraz z nadejściem epidemii i przesunięciem zachowań konsumenckich w kierunku Internetu w 2020 r. zmieniły się również preferencje dotyczące metod płatności w handlu elektronicznym. Wzmocnienie płatności bezgotówkowych i spadek płatności gotówkowych zaobserwowano w krajach Europy Wschodniej. Na przykład w Rosji udział transakcji bezgotówkowych w całkowitych wydatkach obywateli przekroczył w 2020 roku 50%. Ponadto wśród najlepszych dostawców usług płatniczych najpopularniejszymi w kraju w 2020 roku były Sbierbank, Yandex.Money i in. . Najpopularniejszym kanałem płatności w 2020 roku wśród Polaków był Blik, a zaraz za nim przelew i karta. Blik był w dużej mierze używany przez młodsze pokolenie do 29 roku życia, podczas gdy od 2020 roku starsi konsumenci preferują przelewy bankowe i przelewy kartowe.
Główne poruszane tematy:
1. Podsumowanie zarządzania
2. Rozwój globalny
- Wartość sprzedaży e-commerce B2C, biliony dolarów, zmiana roczna, procent, 2019-2025f
- Wartość sprzedaży B2C e-commerce, 1 bilion USD i udział w % całkowitej sprzedaży detalicznej, 2019-2025f
- Top 10 krajów według wartości sprzedaży e-commerce B2C, w miliardach USD, zmiana roczna, w %, 2020 i 2021e
- Podział 10 największych krajów według sprzedaży B2C jako procent całkowitego globalnego e-commerce B2C, 2021e
- Tempo wzrostu sprzedaży e-commerce B2C na świecie oraz w 10 największych krajach, m.in. Indie, Brazylia i Rosja w % 2021H
- Złożona roczna stopa wzrostu sprzedaży e-commerce, zmiana rok do roku, 2020-2024f
3. Rozwój regionalny
- Przegląd rynku handlu elektronicznego B2C, listopad 2021 r.
- Sprzedawcy online Wartość sprzedaży e-commerce, miliardy USD, 2019 i 2020
- Top 5 najszybciej rozwijających się sprzedawców internetowych, zmiana r/r, 2020 r.
- Top 5 najszybciej rozwijających się kategorii produktów online, zmiana r/r, 2020
- Wskaźnik penetracji kupujących online według grup wiekowych, jako odsetek użytkowników Internetu, 2015-2020
- Penetracja Internetu w Unii Europejskiej według kraju, procent osób, 2015-2020
- Rozpowszechnienie kupujących online w Unii Europejskiej według kraju, w procentach osób, 2015-2019
- Penetracja kupujących online w Unii Europejskiej według kraju, odsetek osób fizycznych, 2020 r.
- Wartość sprzedaży e-commerce B2C, biliony dolarów, zmiana roczna, procent, 2019-2025f
- Wartość sprzedaży B2C e-commerce, 1 bilion USD i udział w % całkowitej sprzedaży detalicznej, 2019-2025f
- Najpopularniejsze formy płatności przed i po COVID-19, % dorosłych, marzec 2021 r.
4. Rosja
5. Polska
6. Turcja
7. Czechy
8. Grecja
9. Rumunia
10. Węgry
wymienione firmy
- Postpaid
- Ali Baba
- aliexpress
- Allegro
- Amazonka
- Jabłko
- Apple Pay
- Argos
- wygląd
- Carrefour
- Kasper
- Zniżka
- Citlink
- Clearpay
- eBay
- angielski dwór
- Obraz
- Obraz
- Etsy
- Fentona
- kłaść
- Fnak
- Luka
- Google Pay
- H&M
- IKEA
- Klarna
- rynek mediów
- Zasięg mediów
- Openpay
- Otto.de
- ozon
- popychać
- Paylib
- Public.gr
- QIWI
- Samsung Pay
- Saturn
- Sbierbank
- Ruch wentylatora
- pieniądze internetowe
- Żurawina
- on chciałby
- Pieniądze Yandex
- Zalando
Więcej informacji na temat tego raportu można znaleźć na stronie https://www.researchandmarkets.com/r/ojfl3p
O ResearchAndMarkets.com
ResearchAndMarkets.com jest wiodącym na świecie źródłem międzynarodowych raportów z badań rynkowych i danych rynkowych. Dostarczamy najnowsze dane dotyczące rynków międzynarodowych i regionalnych, kluczowych branż, największych firm, nowych produktów i najnowszych trendów.
„Dumny miłośnik mediów społecznościowych. Nieprzejednany badacz sieci. Internetowy guru. Przez całe życie uzależniony od muzyki.”
More Stories
Najlepsi bukmacherzy na Euro 2024: Twój kompletny przewodnik po zakładach na piłkę nożną
Zakłady sportowe dla początkujących: kompletny przewodnik
Fan tenisa pojechał z wnukiem z Polski do Dubaju, aby kibicować Idze Świątek – Aktualności