Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

2022 Eastern Europe B2C e-Commerce Market Review: Blik,

Dublin, 24 stycznia 2022 (GLOBE NEWSWIRE) – The Rynek e-commerce B2C w Europie Wschodniej 2022 Raport dodany do ResearchAndMarkets.com Pokazać.

Raport zawiera spostrzeżenia dotyczące rozwoju rynku e-commerce B2C, najnowsze trendy i prognozy w Europie Wschodniej, w tym skutki pandemii COVID-19. Z publikacji wynika m.in., że w Polsce trzy najczęściej wybierane metody płatności w 2020 roku to Blik, przelew bankowy i karta.

Rynek e-commerce B2C w Europie Wschodniej przyspiesza po pojawieniu się COVID-19

Kraje Europy Wschodniej odnotowują ciągły wzrost rynku e-commerce B2C, szczególnie istotny po pojawieniu się COVID-19 w 2020 roku. Wynika to z ograniczeń na rynku detalicznym nałożonych w związku z rozprzestrzenianiem się ograniczeń COVID-19, co oznacza pierwsza połowa 2020 roku była okresem prosperity dla firmy e-commerce B2C. Na przykład rosyjski rynek e-commerce B2C odnotował ogromny wzrost o prawie 60% rok do roku w latach 2019-2020. Ponadto krajowy rynek e-commerce B2C prawie się podwoił w latach 2019-2020. W Polsce sprzedaż internetowa rynek w dalszym ciągu Przyspieszenie w tym roku w porównaniu do 2020 roku, kategorią produktową, która w największym stopniu przyczyniła się do wzrostu rynku e-commerce B2C, jest dom i ogrodnictwo, a następnie elektronika i media.

Odzież, buty i dodatki były kategorią produktów, którą konsumenci w krajach Europy Wschodniej sprzedawali online w 2020 roku

Segmenty produktów najczęściej kupowanych podczas zakupów online w Europie Wschodniej różnią się na poszczególnych rynkach. Wiodącą kategorią produktów na rosyjskim rynku e-commerce B2C w 2020 roku była elektronika i AGD, następnie odzież i obuwie, żywność, meble i artykuły gospodarstwa domowego oraz uroda i zdrowie. W Turcji wśród najpopularniejszych artykułów kupowanych przez Internet w 2021 r. znalazły się ubrania, buty, akcesoria, dostawy z restauracji oraz żywność i napoje. W Czechach w 2020 roku najczęściej kupowanym segmentem produktów online była odzież, obuwie i akcesoria, a następnie kosmetyki, kosmetyki i artykuły sportowe.

READ  Narciarze w Europie znajdują trawiaste stoki

Płatności bezgotówkowe nabierają tempa w Europie Wschodniej po COVID-19 w 2020 r.

Wraz z nadejściem epidemii i przesunięciem zachowań konsumenckich w kierunku Internetu w 2020 r. zmieniły się również preferencje dotyczące metod płatności w handlu elektronicznym. Wzmocnienie płatności bezgotówkowych i spadek płatności gotówkowych zaobserwowano w krajach Europy Wschodniej. Na przykład w Rosji udział transakcji bezgotówkowych w całkowitych wydatkach obywateli przekroczył w 2020 roku 50%. Ponadto wśród najlepszych dostawców usług płatniczych najpopularniejszymi w kraju w 2020 roku były Sbierbank, Yandex.Money i in. . Najpopularniejszym kanałem płatności w 2020 roku wśród Polaków był Blik, a zaraz za nim przelew i karta. Blik był w dużej mierze używany przez młodsze pokolenie do 29 roku życia, podczas gdy od 2020 roku starsi konsumenci preferują przelewy bankowe i przelewy kartowe.

Główne poruszane tematy:

1. Podsumowanie zarządzania

2. Rozwój globalny

  • Wartość sprzedaży e-commerce B2C, biliony dolarów, zmiana roczna, procent, 2019-2025f
  • Wartość sprzedaży B2C e-commerce, 1 bilion USD i udział w % całkowitej sprzedaży detalicznej, 2019-2025f
  • Top 10 krajów według wartości sprzedaży e-commerce B2C, w miliardach USD, zmiana roczna, w %, 2020 i 2021e
  • Podział 10 największych krajów według sprzedaży B2C jako procent całkowitego globalnego e-commerce B2C, 2021e
  • Tempo wzrostu sprzedaży e-commerce B2C na świecie oraz w 10 największych krajach, m.in. Indie, Brazylia i Rosja w % 2021H
  • Złożona roczna stopa wzrostu sprzedaży e-commerce, zmiana rok do roku, 2020-2024f

3. Rozwój regionalny

  • Przegląd rynku handlu elektronicznego B2C, listopad 2021 r.
  • Sprzedawcy online Wartość sprzedaży e-commerce, miliardy USD, 2019 i 2020
  • Top 5 najszybciej rozwijających się sprzedawców internetowych, zmiana r/r, 2020 r.
  • Top 5 najszybciej rozwijających się kategorii produktów online, zmiana r/r, 2020
  • Wskaźnik penetracji kupujących online według grup wiekowych, jako odsetek użytkowników Internetu, 2015-2020
  • Penetracja Internetu w Unii Europejskiej według kraju, procent osób, 2015-2020
  • Rozpowszechnienie kupujących online w Unii Europejskiej według kraju, w procentach osób, 2015-2019
  • Penetracja kupujących online w Unii Europejskiej według kraju, odsetek osób fizycznych, 2020 r.
  • Wartość sprzedaży e-commerce B2C, biliony dolarów, zmiana roczna, procent, 2019-2025f
  • Wartość sprzedaży B2C e-commerce, 1 bilion USD i udział w % całkowitej sprzedaży detalicznej, 2019-2025f
  • Najpopularniejsze formy płatności przed i po COVID-19, % dorosłych, marzec 2021 r.
READ  Wojna na Ukrainie: polska armia ochotnicza pomaga w ucieczce z uchodźców

4. Rosja

5. Polska

6. Turcja

7. Czechy

8. Grecja

9. Rumunia

10. Węgry

wymienione firmy

  • Postpaid
  • Ali Baba
  • aliexpress
  • Allegro
  • Amazonka
  • Jabłko
  • Apple Pay
  • Argos
  • wygląd
  • Carrefour
  • Kasper
  • Zniżka
  • Citlink
  • Clearpay
  • eBay
  • angielski dwór
  • Obraz
  • Obraz
  • Etsy
  • Fentona
  • kłaść
  • Fnak
  • Luka
  • Google Pay
  • H&M
  • IKEA
  • Klarna
  • rynek mediów
  • Zasięg mediów
  • Openpay
  • Otto.de
  • ozon
  • popychać
  • Paylib
  • Public.gr
  • QIWI
  • Samsung Pay
  • Saturn
  • Sbierbank
  • Ruch wentylatora
  • pieniądze internetowe
  • Żurawina
  • on chciałby
  • Pieniądze Yandex
  • Zalando

Więcej informacji na temat tego raportu można znaleźć na stronie https://www.researchandmarkets.com/r/ojfl3p

O ResearchAndMarkets.com
ResearchAndMarkets.com jest wiodącym na świecie źródłem międzynarodowych raportów z badań rynkowych i danych rynkowych. Dostarczamy najnowsze dane dotyczące rynków międzynarodowych i regionalnych, kluczowych branż, największych firm, nowych produktów i najnowszych trendów.