Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

2021 BMW M4 Konkurs xDrive | PH . recenzja

Śmieszne stare BMW. Nie tak dawno temu, kiedy M3 i M4 były nieco dzikie dla własnego dobra, opcja xDrive była oczywista – po prostu coś, co je ochłodziło, jednocześnie zachowując pewną przewagę. Tylko, że oczywiście tak się nie stało, dopiero teraz M3 jest niezwykle utalentowany Przy wdrażaniu 510 KM przez dwa Michelin wykonane przez BMW Cztery opcjonalne koła napędzane. Co nasuwa dość oczywiste pytanie: czy jest jakiś sens?

BMW powie „tak” (oczywiście), bo to oznacza coś w stylu Zwiedzanie M3 Będziesz mieć całoroczną użyteczność podyktowaną szerszymi możliwościami. Oznacza to również, że można zebrać więcej pieniędzy przełączalny, samochód przyjeżdżający do Wielkiej Brytanii tylko z xDrive na pokładzie. Ale jeśli jesteś entuzjastą – to znaczy, jeśli jesteś typem, który zna S54 z S65 – co napęd na wszystkie koła dodaje do i tak już potężnego doświadczenia M3?

Jeśli chodzi o kluczowe statystyki, nie ma żadnych drastycznych zmian. Elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe BMW i skrzynia rozdzielcza dodają 50 kg, a każdy model xDrive wymaga tylko 2 000 funtów premii w porównaniu z wariantem RWD. 3,5-sekundowy sprint 0-62 mil na godzinę może być najbardziej imponującą liczbą w arkuszu specyfikacji. Z pewnością z zewnątrz nic nie zdradza gry xDrive, ponieważ jest to absolutnie wszystkie intencje i cele Wszelkie inne zawody M4: Żadnych nowych odznak, wykończeń ani niczego, co mogłoby wskazywać na pierwszy w historii napęd na cztery koła M3 lub M4.

Na drodze również nie ma natychmiastowej i namacalnej różnicy. Jego 50 kg waga jest znikoma w czymś tak ciężkim, a przy już dobrej przyczepności w standardowym samochodzie nie jest to nagle jak znalezienie kupna, w którym ten samochód utknie. Nowy ton kierownicy mógł wprowadzić nieco większą wagę, ale może to być po prostu ponowne przyzwyczajenie się do samochodu. xDrive z pewnością nie czuje się mniej zwinny, mniej szybki ani mniej solidny niż konkurencja z napędem na tylne koła. W żadnym wypadku nie jest to bardziej miękki, leniwy model, nawet z modyfikacjami umożliwiającymi dwukrotny napęd na koła.

READ  Reżyser Devil May Cry dokucza nowej grze

Nawet w standardowym ustawieniu z napędem na wszystkie koła, bardziej agresywna jazda pokazuje, że nadal jest to samochód M. Podobnie jak w przypadku większego M5, zastosowany tutaj system xDrive działa jak anty-Haldex – ten przerażający stary system był przedni napędem do Potrzebowałem go z tyłu Do VW, który w najlepszej tradycji BMW jest napędem na tylną oś nawet w momencie, gdy przód wymaga wspomagania. Tak więc samochód nadal kręci się tak, jakby był nieskazitelny z napędem na cztery koła i tak jak miał napęd na tylne koła, tylko z wyjątkową przyczepnością. M4 może wyprostować się pod wpływem mocy, nie zmieniając żadnych ustawień, co jest tak samo dobre, jak w przypadku SUV-ów o podobnej konfiguracji.

Tryb czystego napędu na dwa koła z kontrolą trakcji M i analizatorem dryfu znajduje się na drugim końcu skali, ale nie będziesz go używać na drodze. Nie z zakupem, który nosi Cup 2 Michelins i samym rozmiarem ciała G82. Ale 4WD Sport, środowisko znane ponownie z M5 i M8, jest tutaj równie inteligentnie skalibrowane, jak gdzie indziej. Tak, jest bardziej konfigurowalny dla samochodu, którego tak naprawdę nie potrzebujesz, chociaż nie chcesz większego bezpieczeństwa (lub głupoty) niż zapewnia konfiguracja. Wybierz ten tryb, wraz z wygodą dla wszystkiego innego (ale oczywiście masz silnik w Sport) i to jest zestaw M4. Rodzaj na zawsze.

Warto w tym miejscu zauważyć, że w celu uruchomienia napędu na wszystkie koła należy nacisnąć przycisk kontroli trakcji, co przy złej pogodzie może wydawać się nieco niepokojące. Ale szybkie ściśnięcie ustawia M4 na 4WD Sport i M Dynamic Mode, co oznacza, że ​​elektroniczna kratka bezpieczeństwa pozostaje na swoim miejscu. Oczywiście jest to siatka zabezpieczająca BMW M, co oznacza, że ​​masz wystarczająco dużo liny, aby się do niej przyczepić. Ale pomoc w końcu nadejdzie i nie ma wątpliwości, że jest to system napędu na wszystkie koła, który ma zwiększyć wrażenia z jazdy, a nie cokolwiek mu odbierać; Moment obrotowy porusza się płynnie i w sposób, który wydaje się łatwy do odczytania – nawet przy lekkim nadbiegu na kołach. To całkiem fajna sztuczka i, szczerze mówiąc, taka, na jaką mieliśmy nadzieję: M4 niepodobny do niczego innego, ale z większą pewnością siebie z przodu.

READ  Firmware Nintendo DS „Prototype” ujawnia unikalny efekt dźwiękowy podczas uruchamiania systemu

Z pewnością pewność siebie jest prawdopodobnie ostatnią rzeczą, jakiej potrzebuje kierowca M4 – a napęd na cztery koła M4, z 510 KM, ceramicznymi hamulcami i Cup 2, jest niewątpliwie przerażająco szybkim samochodem. Z sześciocylindrowym, z dwoma turbo i napędem na cztery koła za podobne pieniądze trudno nie porównywać go do Nissana GT-R, ale BMW czuje się zauważalnie szybsze, z mniejszym opóźnieniem, ostrzejszymi zmianami biegów i cichszym, bardziej udoskonalony napęd na wszystkie koła. system. Prowadzona bardzo agresywnie, występowała na tego rodzaju boisku. To szaleje. Tak bardzo, że Cup 2s są prawdopodobnie dużo do wykorzystania na drodze, szczególnie o tej porze roku, chwile magii równoważone dodatkowym hałasem opon i niespokojnym kierowaniem. Hamulce ceramiczne również nie są obowiązkowe, chociaż oczywiście ci, którzy planują dni na torze, powinni je wziąć pod uwagę; Były już historie o żelaznych hamulcach więdnących na torze, a modernizacja zapewniłaby, że nic poza 992 Turbo S nie będzie szybsze.

Wszystko to oznacza, że ​​jest tu kilka cennych błędów. Jeśli naprawdę interesujesz się tym, co ma do zaoferowania najnowszy M4, xDrive naprawdę tylko zwiększa ogólną atrakcyjność – z pewnością na drodze, są wszystkie zalety napędu na cztery koła z bardzo nielicznymi wadami z przodu. Niewątpliwie oczywiste zalety będą bardziej widoczne w nadchodzących miesiącach, jednak tylnonapędowe M3 i M4 sprawdziły się dobrze w mniej niż idealnych warunkach. Tak, można sobie wyobrazić, a może nawet, że tradycjonaliści odwołują się do idei napędzanej przedniej osi, a decyzja BMW o nie umieszczaniu żadnych naklejek xDrive jest z pewnością ukłonem w stronę tak długiej perspektywy. Jednak szybszy, bardziej kompletny samochód zaowocował tym niemniej – i to wcale nie brzmi śmiesznie.

Specyfikacje | BMW M4 KONKURS XDRIVE (G82)