Istnieje bardzo realna szansa, że prawie połowa wszystkich kupujących Julię w GTA umieści ich w normalnym użyciu metod. Albo to, co postanowiliśmy przewidzieć, biorąc pod uwagę fakt, że z 500, które mają zostać zbudowane, 50 procent żądano do tej pory w formacie GTA z pięcioma miejscami. Najwyraźniej nie każdy chce mieć 540-konnego combo z dużym regulowanym skrzydłem, dwoma siedzeniami i przyciskami zamontowanymi w pół-rolowanej klatce. Chociaż nie możemy sobie wyobrazić powodu …
Jeśli chodzi o metal, GTAm jest jedną z najbardziej zagrażających gier Alfas w historii. Kiedy poprzednie samochody sportowe, takie jak 4C i 8C, są piękne, a nawet zwykły model QF jest piękny, wersja za 150 000 funtów plus (więcej o tej cenie później), z kanałami powietrza, wlotami i wydłużonymi nadkolami, jest wręcz agresywna. Jeśli jeszcze się nie sprzedał, poczekaj, aż go zobaczysz; To jest bariera drogowa. Chodzi o stoisko, które wygląda jeszcze bardziej korzystnie, gdy oprawisz je naprzeciwko Elan Valley w słońcu Miami.
Nie żebyśmy wniknęli w głąb Walii tylko dla tła. Poszliśmy na zachód, ponieważ drogi są masywne, a sprawna maszyna jest skonfigurowana tak, aby zapewnić idealne połączenie osiągów drogowych i torowych. Plik Julia QF W ramach GTA otrzymujesz wszechstronną zmianę techniczną, która obejmuje mechaniczne doładowanie tego aluminiowego silnika do 540 KM, dzięki lżejszej korbowodowi, nowemu olejowi do dysz olejowych w tłoku i kilku poprawkom mapy, które wydłużają okno robocze turbiny. Zysk jest tylko o 30 KM większy niż zwykle, ale nie jest to ulepszenie skoncentrowane na mocy, a raczej ulepszenie skoncentrowane na wydobyciu maksimum z platformy Giorgio. Które, jak być może niedawno czytałeś, nadeszło Do wykonania (A przynajmniej zmieniło się dramatycznie) w ramach długoterminowych planów Stellantis dotyczących energii elektrycznej.
Aby zapewnić, że ta alternatywa osiągnie swój pełny potencjał, Alfa Romeo wezwała swojego partnera Formuły 1, firmę Sauber Engineering, do przeprowadzenia przeglądu podwozia. Rezultatem jest praktycznie para tylnych, spawanych tylnych drzwi z pełnej specyfikacji Nürburgring VLN, z nowymi amortyzatorami, sprężynami i mocniejszymi tulejami oraz gąsienicami, które umieszczają koła o szerokości 50 mm (!) Na obu osiach. Zarówno GTA, jak i GTAm wykorzystują tę samą ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF, co zwykły samochód, który został dostosowany do wyższych specyfikacji i dopasowany do wałka kolumny z włókna węglowego i mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, który został wyposażony w inteligentny wektorowanie momentu obrotowego Alfa. technologia. Są też rurki Akrabovitch, a hamulce węglowo-ceramiczne o średnicy 390 mm są chłodzone niestandardowymi rurkami skierowanymi z nowych węglowych otworów wentylacyjnych na nosie.
GTA też był na niebezpiecznej diecie. Karbonowe elementy maski, błotników i bagażnika, a także zderzaki, kubełkowe siedzenia i przedłużenia nadkoli, podczas gdy 20-calowe kute koła to centralne zamki, które są lżejsze. Ogólnie rzecz biorąc, GTA jest do 100 kg lżejszy od standardowego samochodu, z GTAm, ze stałym tylnym spojlerem z włókna węglowego, pół-rolowaną klatką zamiast tylnego siedzenia i poliwęglanowymi szybami tylnymi, które waży 1580 kg, zgodnie z danymi producenta. Włoski wynik STDA – chociaż 1520 kg to liczba promowana gdzie indziej. Mniej ekstremalny GTA waży nie więcej niż 25 kg. W obu nadal otrzymujesz standardową deskę rozdzielczą samochodu, która obejmuje system informacyjno-rozrywkowy i klimatyzację. Ale nie ma wątpliwości, która z Julii czułaby się najbardziej wyjątkowa, siedząc w niej. Pasy zapewniają to, nawet zanim ją uruchomisz. Naciśnij starter, a transformacja sportów motorowych jest zakończona.
90-stopniowy silnik V6, pierwotnie opracowany przez zespół inżynierów Alpha i Ferrari, zawsze się wyróżniał, ale w tej potężnej, wysoce skoncentrowanej platformie jego obecność jest jeszcze ważniejsza. Po podgrzaniu i ustawieniu czasu wibracje można wyczuć przez zamocowane na stałe siedzenie z niskim oparciem. Ale pierwsze kliknięcie, bardzo ostrożnie podnieś pedał hamulca, a nieodłączne dopasowanie QF do drogi nadal pozostaje. Czuje się tak samo zadowolony, z najbardziej płynną konfiguracją systemu napędowego DNA, umożliwiając ośmiu prędkościom przepływ przez przełożenia i wyginanie, aby zapewnić niezmieniony moment obrotowy silnika. Jazda jest, bez żartów, elastyczna.
Dzięki solidnemu i lekkiemu podwoziu obciążenie pracą zaawansowanego zawieszenia GTA jest tak izolowane, że nierówności i pęknięcia są absorbowane w stopniu, który zawstydziłby większość samochodów klasy premium ukierunkowanych na drogi. GTA wciąż jest sercem Julii, więc nic nie wskazuje na to, że ci, którzy zamówili pięciomiejscowy, w pełni przeszklony model, nie mogli rozszerzyć swojej podróży o wycieczki po kontynentach z rodziną, co wydaje się mało prawdopodobne. W tak rzadkiej i drogiej formie. Jednak podczas codziennej jazdy wydaje się, że jest to ulepszony QF, a nie zupełnie nowy samochód – i to dobrze.
Przyspiesz – jak nieuchronnie, ponieważ pokusa szczekania i wyskakiwania Alfa pod obciążeniem jest bardzo silna – a postać GTA pędzi przez pocieszające zachowanie jak atomowa łódź podwodna przebijająca arktyczny lód. Jest to pojazd z napędem na tylne koła, którego prędkość waha się od 3,8 do 100 km / h (chudy samochód GTA ma 3,6 sekundy), więc szybko wychodzi z bramki. Najdelikatniejsze ustawienia zawieszenia można oddzielić od bardziej wyścigowych trybów układu napędowego, ale na nierównej drodze B może to być kłopotliwe ze względu na łopatki wiatrowe, które zwisają z płaskiej podłogi samochodu w ramach tego pakietu zmiany biegów, co prawdopodobnie będzie zeskrobać dach pod spodem. Kontrola ucisku ciała jest na naszej drodze niezbędna.
Przy wszystkich parametrach samochodu dostosowanych do wyścigów i przeciwstawieniu się oczekiwaniom, GTAm wydaje się być stworzony dla Elan Valley. Niewiarygodne, że wcale nie jest delikatny. Kubek Julia Pilot Sport Cup 2-Shade może absorbować wstrząsy bez nadmiernej reakcji; Wydaje się sportowy i interaktywny, ale nie w niepotrzebnie delikatny sposób. Zamiast tego, to idealnie wyważone proporcje – częściowo spowodowane rozkładem masy 54:46 – nadają samochodowi pozytywny wynik przewyższający nawet QF. I jesteś teraz w idealnej pozycji, aby wykorzystać jego tendencję do obracania się wokół jego środka; To jest na żywo dla sterowania i przepustnicy, żyjesz z tym. To rodzaj samotności, który rzadko pojawia się w salonie, który jest w dalszej części drogi.
Jeśli jest jeden zarzut, to to, że kierownica pozostaje lekka, ale sprzężenie zwrotne płynie ze wszystkich rogów podwozia, więc samochód jest łatwy do odczytania na granicy – i jest również łatwy w obsłudze. To dużo, czego można się spodziewać po potężnym pojeździe z silnikiem przednim i napędem na tylne koła, który został zaprojektowany z myślą o torze wyścigowym, ale nie opowiada on całej historii. Reakcja silnika V6 i błyskotliwość w piosence, wraz z telepatycznym sprzężeniem zwrotnym skrzyni biegów, ułatwiają całkowite obrócenie tylnych opon, gdy nos zaczyna naciskać pod obciążeniem na zakręt. Bryczesy są o 20 mm szersze niż przód, więc dzięki dodatkowemu kątowi otwarcia przepustnicy, odczepienie się od uchwytu można łatwo ześlizgnąć. Po tym następuje ogromna pewność siebie, poparta fenomenalną i stabilną wydajnością tych kotwic węglowych. A co najważniejsze, dzięki tej doskonałej równowadze, każdemu nadmiernie optymistycznemu wejściu w zakręcie może przeciwdziałać górna rotacja, o ile śledzisz hamulce lub ścigasz przepustnicę. Dlatego GTAm nigdy nie gryzie; To cię satysfakcjonuje i zachęca do tego rodzaju przytłaczającego przepływu punktów znikania, który prawie sprawia, że opróżniasz zbiornik bez zauważenia (przepraszam ponownie, chłopaki).
Ale o to właśnie chodzi w tym samochodzie. Ponieważ koszt 152 tysięcy funtów za GTA i 156 tysięcy funtów (patrz specyfikacja) za GTAm, w każdym razie jest dość drogi. Możesz pobrać plik QF użytkownika PH Classifieds Za mniej niż 40 000 funtów – jedna czwarta ceny, nie będziesz mieć jednej czwartej zabawy. Ale GTA służy do pokazania, gdzie doszło do rozcieńczenia nawet w bardzo dobrym salonie głównego nurtu; Cierpi na znacznie mniej ustępstw. Jak obiecuje Alfa, GTAm czuje wszystko jak samochód wyścigowy na drodze, aczkolwiek z w pełni wyposażoną deską rozdzielczą i wybaczającym zawieszeniem, które sprawia, że coś takiego jest znośne. Wygląda na to, że około 100 modeli trafi do Wielkiej Brytanii, co jest całkiem fajne. Nie tylko dlatego, że czuje się zupełnie jak w domu na drodze typu B blisko Twojego domu, ale dlatego, że Alfa dostarczyła jeden ze wspaniałych salonów na siłownię, gdy rozpoczynamy ostatni rozdział poświęcony silnikowi spalinowemu. W niedalekiej przyszłości samo zobaczenie i usłyszenie jednej z tej zadaszonej podłogi szybko stanie się emocjonalną sceną. Za kierownicą byłby niczym innym jak prowadzeniem Nirwany.
Dane techniczne | Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio GTAM (GTA)
silnik: 2891 cm3, silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem
Przenoszenie: 8-biegowa automatyczna, napęd na tylne koła
Moc (KM): 540 przy 6500 obr./min
Moment obrotowy (lbs ft): 443 przy 2500 obr./min
0-62 mph: 3,8 sekundy (3,6)
maksymalna prędkość: 300 mph
Waga: 1580 kg (1605 kg) STDA
Mpg: 26
Dwutlenek węgla: 244 g / km
Cena £: 181500 euro, około 156 000 funtów (GTA 176 500 euro, około 152 000 funtów)
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro