- Jako VC przez lata słyszałem niezliczone oferty fundacji.
- Widać, że wiele osób nie wie, jak przedstawiać oferty inwestorom.
- Dobra prezentacja nie polega na zamknięciu sprzedaży. Sprowadza się do umówienia spotkania.
- Zobacz więcej artykułów na stronie biznesowej Insider.
Uczestniczę w Demo Days Y Combinator dwa razy w roku od mniej więcej drugiej odsłony, w 2005 roku. W zeszłym miesiącu Program Akceleracyjny odbył 32. rundę, w której uczestniczyło ponad 300 firm. Dokonałeś wszystkiego w jeden dzień
Zbliżenie
. Bez względu na to, co ludzie mogą powiedzieć o YC, robi wyjątkową robotę, szkoląc swoich założycieli w celu wygłoszenia prezentacji.
Założyciele mieli 1 minutę i wszyscy wykonali swoją pracę.
Ja też biegam www.pitch-ben.com, Witryna, która umożliwia każdemu założycielowi udostępnienie mi jednominutowego podglądu wideo i obiecuję, że zwrócę film. I jedno mogę powiedzieć, słuchając przez lata niezliczonych stadionów: Oczywiście, wielu ludzi nie wie, jak pokazać, ani nawet czym jest przedstawienie.
Słyszałem kręcone monologi o ogólnym zainteresowaniu i ogólniki o wysokości 10 000 stóp na temat rzeczy, które ludzie chcą robić.
Dobra prezentacja jest dokładna, szczegółowa i wyjaśnia najistotniejsze punkty tego, co trzeba wiedzieć.
Nie chodzi o zamknięcie sprzedaży; Sprowadza się do umówienia spotkania. Widzę ponad 1000 prezentacji rocznie, od jednej minuty do jednej godziny lub dłużej, i spotkam się z około sześcioma firmami z ponad 300 firm YC, opierając się na sile ich jednominutowych prezentacji.
Oto najlepsze praktyki promocyjne z mojej siedziby jako inwestora venture capital po drugiej stronie stołu.
1. Skoncentruj się na jednominutowej lub krótkiej prezentacji Kto jest Ty jesteś, Co lub co ty robisz, Kto jest Robisz to dla Dlaczego Zależy im, ile Płacą i inne istotne wskaźniki.
Jeśli Twoja jednominutowa prezentacja została pokryta przez inwestora, przejdź do wskazówek od 2 do 14. Jeśli nie, wróć i udoskonal swoją jednominutową prezentację.
2. Tak, skorzystaj ze swojej grupy.
Unikaj pytania „Jak chcesz kontynuować? Czy powinniśmy przejrzeć grupę, czy wolisz po prostu porozmawiać?”
Spędziłeś nadmierną ilość czasu i zastanawiałeś się nad połączeniem swojej grupy. Niech lśni. Pamiętaj, że jest to pomoc w nawigacji, a nie substytut rozmowy.
3. Nie zakopuj kul.
Upewnij się, że najważniejszy segment inwestora jest na pierwszym planie. Warto skorzystać ze slajdu podsumowującego, aby powiedzieć inwestorom, co mają im powiedzieć. To świetny sposób na uzyskanie takich rzeczy, jak przyciąganie przychodów – co często pojawia się później w grupie – na początku rozmowy.
4. Umieść swoje logo na każdym slajdzie, szczególnie na stadionach zdalnych i na scenie.
Nigdy nie wiesz, kto wejdzie późno lub spasuje, a jeśli jesteś brokerem bez logo, niekoniecznie będą wiedzieć, kim jesteś.
5. Ponumeruj slajdy.
Jest to przydatne zarówno w przypadku prezentacji zdalnych, jak i osobistych, ponieważ czasami trzeba skierować kogoś do slajdu w innym miejscu w grupie.
6. Przyjdź tam wcześnie i bądź przygotowany.
Kolejną profesjonalną wskazówką jest przybycie wcześniej, aby przetestować sprzęt i zapoznać się z pomieszczeniem. Upewnij się, że masz pierwszy slajd z widokiem na windę, zanim inwestorzy wejdą do pokoju.
7. Skorzystaj z sytuacji awaryjnych w wielu sytuacjach i zachowaj kopie zapasowe.
Uzyskaj mnóstwo adapterów, planów tworzenia kopii zapasowych i dodatkowych planów tworzenia kopii zapasowych. Umieść swój deck na dysku twardym, w chmurze, na dysku USB i wydrukuj go. Nigdy nie wiesz, co może się nie udać. Wydawało się, że jeden z założycieli, których wyszkoliłem, znalazł oddzielną energię i brak połączenia – ale miał wydruk i i tak ruszył dalej.
8. Szanuj pytanie, ale jeśli odpowiedź nadchodzi, Zapytaj o opcję czekania.
Większość inwestorów jest sprytnych, ale to nie znaczy, że znają biznes tak dobrze, jak Ty. Jeśli zadają pytanie, odpowiadaj na nie, a następnie skup się na swoim przepływie. Nie zdziw się pytaniem, ale możesz uprzejmie powiedzieć, że masz slajd, który wkrótce zawiera odpowiedź na to pytanie. Możesz zapytać, czy chcą, abyś od razu udał się do tego slajdu, czy zaczekać, aż tam dotrzesz. Zwykle zgadzają się czekać.
9. Wszystko, co możesz zrobić na pierwszym spotkaniu, to mieć haczyk w buzi. Rzadko ma zastosowanie „ABC”.
Prawdziwym celem pierwszego spotkania jest drugie spotkanie. Mantra ABC nie dotyczy twojego pierwszego programu. Oferty zawierane na miejscu są niezwykle rzadkie i zazwyczaj ograniczają się do nasion lub nasion. Twoim zadaniem jest dostarczenie wystarczających informacji, aby inwestor chciał sięgnąć głębiej.
10. Ty budujesz relację, a ludzie oceniają Ciebie i Twój sposób myślenia. Nie zawsze musisz mieć rację.
Venture capital inwestuje w ludzi. Pierwsza oferta dużo mówi o tobie inwestorom. Musisz być przekonujący, ale jeśli jesteś postrzegany jako nieelastyczny, inwestorzy mogą obawiać się, że nie jesteś „adaptacyjny”. Bądź pewny siebie, ale otwarty. Mój ulubiony aforyzm to „Mocny w wizji, elastyczny na ścieżce”.
11. Poznaj swoją publiczność.
Przeprowadź badania, zanim spotkasz inwestora. Jeśli nie zainwestują w twoją klasę, jest bardzo prawdopodobne, że tracisz czas. Jeśli zainwestują w Twoją kategorię, prawdopodobnie nie będą potrzebować podstawowych danych rynkowych ani długiego wprowadzenia.
12. Unikaj małpy.
Oprócz wyżej wspomnianego punktu, pomijanie ewolucyjnego slajdu małpy, która staje się neandertalczykiem, staje się człowiekiem i tak dalej – prowadząc do osoby w garniturze. Jeśli inwestor nie zna „ewolucji” obszaru, który doprowadził do zaprezentowanej przez Ciebie możliwości (chyba, że jest to naprawdę nowa – jak sieć w 1994 r.), Prawdopodobnie znajdujesz się w niewłaściwym pomieszczeniu, rozmawiając z niewłaściwymi osobami .
13. Bądź miły dla EA.
Partnerzy w dużym stopniu polegają na swoich asystentach wykonawczych (EA), aby ustalać priorytety i dotrzymywać terminów. Ich opinie i komentarze są ważne. Jeśli jesteś wyjątkowo trudny w komunikacji, doświadczenie może przedostać się do inwestora. Wręcz przeciwnie, jeśli jesteś dla nich wystarczająco miły, czasami zdobywasz przyjaciela, który pomaga ci zaplanować.
14. Polski, polski i polski.
Przynieś swój najlepszy skład. Poćwicz często wypowiadanie słów przed spotkaniem.
Ben Narasin jest partnerem w projekcie New Enterprise Associates (NEA), a także płodnym biznesmenem. Jego kariera obejmuje 25 lat jako przedsiębiorca i 10 lat jako inwestor na wczesnym etapie kariery. Jego talent do dostrzegania pojawiających się trendów skłonił go do zainwestowania w firmy takie jak Dropcam, LendingClub, TellApart, Kabbage i Zenefits.
Przed rozpoczęciem kariery inwestycyjnej założył kilka firm konsumenckich, w tym Fashionmall.com, jedną z pierwszych firm handlu elektronicznego, którą założył w 1993 roku i doprowadził do udanej pierwszej oferty publicznej w 1999 roku. Narasin często pisze i mówi o technologii i inwestycjach , na przykład jako dodatek do jedzenia i wina, są pasją na całe życie.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex